Tìm việc dễ dàng...

Openasia Group

[TAM SƠN] HCM - IT Helpdesk Executive

Openasia Group
Location

Ho Chi Minh

Maps
  • Salary

    Competitive

  • Experience

    Over 2 Years

  • Job level

    Experienced (Non - Manager)

  • Deadline to apply

    15/06/2024

Benefits

  • Laptop
  • Insurance
  • Travel
  • Allowances
  • Incentive bonus
  • Healthcare
  • Training Scheme
  • Salary review
  • Business Expense
  • Seniority Allowance
  • Annual Leave

Job Description

Tam Son International JSC is a member of the Openasia Group, a multi-industry investment group established in 1994 in Vietnam.

Established in 2005, Tam Son serves as a bridge between the elite class in Vietnam and global luxury brands, celebrating creativity and values deeply rooted in craftsmanship. With a reputation built overtime, Tam Son continually expands its brand portfolio, asserting a strong position in the fields of Fashion, Watches & Jewelry, Lifestyle and Beauty. Gradually, Tam Son evolves into a curator of premium experiences, honoring beauty and becoming our customers’ companion to discover inspiration.

For more information, please visit: https://career.openasiagroup.com/

  • Knowledge of computer hardware, server, network/ Hiểu biết về phần cứng máy tính, server, network
  • Experience in ordering software, OS and handle problems related to office equipment/ Kinh nghiệm đặt phần mềm, OS, hỗ trợ xử lý các vấn đề liên quan đến thiết bị văn phòng
  • Knowledge of Networking and LAN/WAN systems (Having CCNA certification is a plus)/ Kiến thức về Networking và hệ thống mạng LAN/WAN (Có chứng chỉ CCNA là lợi thế)
  • Know how to use and configure network allocation devices such as Router, Access point, switch…/ Biết sử dụng và cấu hình các thiết bị cấp phát mạng như Router, Access point, switch…
  • Know how to use popular online meeting software such as Microsoft Team, Zoom meetings…/ Biết sử dụng các phần mềm họp online phổ biến hiện nay như Microsoft Team, Zoom meetings …
  • Check and fix errors in hardware, IT network/ Thực hiện kiểm tra khắc phục các lỗi về phần cứng, mạng CNTT
  • Catch errors like Lan/Wan, mail, basic software…/ Nắm bắt được các lỗi Lan, Wan, Mail, các phần mềm cơ bản, ...
  • Knowledge about security/ Kiến thức về bảo mật​
  • Support staffs and handle errors related to computers, computer networks, software/ Hỗ trợ nhân viên và xử lý các lỗi liên quan đến máy tính, mạng máy tính, phần mềm
  • Manage the use, maintenance and replacement of damaged IT equipmen/ Quản lý việc sử dụng, bảo trì, thay thế các thiết bị CNTT bị hư hỏng
  • Operate and administrator the entire network, internal mail/ Vận hành, quản trị toàn bộ hệ thống network, mail nội bộ
  • Manage, check and fix problems with camera, computer, printer, timekeeper, phone/ Quản lý, Kiểm tra, khắc phục các vấn đề về Camera, máy tính, máy in, máy chấm công, điện thoại
  • Install software and operating system, allocate computers to employees/ Cài đặt phần mềm và hệ điều hành, cấp phát máy tính cho nhân viên
  • Be careful, hard-working, have righteous thoughts, do not hesitate to argue to come up with the best solution, save time, effort and cost/ Cẩn thận, chăm chỉ, có chính kiến, không ngại tranh luận để đưa ra giải pháp tối ưu nhất, tiết kiệm thời gian, công sức và chi phí nhất
  • Responsible for ensuring the smooth operation of IT systems in offices and stores/ Chịu trách nhiệm đảm bảo hoạt động xuyên suốt của các hệ thống CNTT tại văn phòng và các cửa hàng

Job Requirement

1. Core Competencies/ Năng lực cốt lõi

  • Positive thinking/ Suy nghĩ tích cực
  • Proactive/ Creative/ Chủ động và sáng tạo

2. Skills/ Kỹ năng

  • Know how to arrange and work scientifically, capable of system analysis / design./Biết cách sắp xếp và làm việc khoa học, khả năng phân tích/ thiết kế hệ thống
  • Communication skills, orientation and situation solving./ Kỹ năng giao tiếp, định hướng và giải quyết tình huống
  • Skills to capture and master new technologies./ Kỹ năng nắm bắt, làm chủ công nghệ mới
  • Ability to work independently / in groups./ Khả năng làm việc độc lập/theo nhóm

3. Knowledge & Qualification/ Kiến thức & Bằng cấp

  • College/ University & related certification./ Tốt nghiệp Cao đẳng trở lên & các chứng chỉ liên quan.
  • At least 02 year or more of experience related to hardware, network./ Tối thiểu 02 năm trở lên kinh nghiệm liên quan đến phần cứng, mạng.
  • Knowledge of information technology system./ Am hiểu hệ thống công nghệ thông tin.
  • Knowledge of computer hardware, server, network.Hiểu biết về phần cứng máy tính, server, network.
  • Experience in IT support in sales units is an advantage./ Có kinh nghiệm hỗ trợ IT tại các đơn vị bán hàng là 1 lợi thế.

More Information

  • Degree: College
  • Age: Unlimited
  • Salary: Competitive
Save job Email me similar jobs Report job

Report job

Similar jobs