Support SA/ Dev for analyzing and assessing impact business requirement which to be implement on Loan Origination Product, including but not limited to Loan Origination System for Retail Customer, Loan Origination System for Corporate Customer, Internal Credit Bureau System and other directly related systems in this domain;
Proactively offer solutions, investigate, collect and analyze business requests about this domain. Design Test Plan/ test case for development. Design processes, reports, charts and formulas for business understanding about business and operation rules related to this domain;
Develop detailed documents, including analysis document, developing document, testcase, SOM documents of change requests for this domain;
Manage vendors, services quality of vendors/other service providers related to this domain and take full responsibility on their services;
Being responsible to verify & testing the hotfix and coordinate with other domain to resolve incidents and problems related to customer in this domain in a timely manner, which minimize the business lost;
Proactively propose IT service process improvements, changes in system, business process changes related to this domain.
Yêu Cầu Công Việc
1. Educational Qualifications
BSc/BA and above in Computer Science, Finance or its equivalent.
2. Relevant Experience
5+ year experience in Software development Testing (API, Web …)
Experience in banking and similar domain
Strong knowledge and ability to software and DB testing, solid using test environments (e.g., Automation tests, Test management system, Bug tracking tool)
Experience in documenting QA defined deliverables (e.g., Test Plan, Test Scenarios, Test cases).
3. Relevant Knowledge/ Expertise
Experiences in testing on IBM integration bus, REST/SOAP.
Experiences in using SOAPUI tool for testing webservices and performance
Strong knowledge about software development process, continuous testing (e.g., CMMI, Agile)
Test large-scale system with complicated integration is plus.
5. Other
Proactive, responsible, organized, able to work independently, and gives attention to detail.
Ability to work independently with high intensity work, good teamwork.
Be careful, responsible, self-discipline and confidentiality of bank data
QUYỀN LỢI:
Mức thu nhập hấp dẫn và cạnh tranh trong ngành Ngân hàng và Dịch vụ tài chính:
Lương thỏa thuận phù hợp theo năng lực;
Lương tháng 13 + Thưởng thành tích cuối năm;
Phụ cấp (ăn trưa, xăng xe, điện thoại, độc hại, thâm niên, ...);
Incentive theo hiệu quả làm việc;
Thưởng thúc đẩy theo Tháng/Quý/Năm, …
Đảm bảo các quyền lợi theo quy định của Pháp luật và Ngân hàng VPBank:
BHXH, BHYT, BHTN theo quy định;
Khám sức khỏe định kỳ hàng năm;
Bảo hiểm sức khỏe VPBank Care (BH tai nạn 24/7, BH sức khỏe AON, BH người thân);
14 ngày nghỉ phép năm có hưởng lương, nghỉ chế độ có hưởng lương;
Nghỉ vào các dịp Lễ/Tết theo quy định, nhận quà từ VPBank & Công ty;
Du lịch thường niên;
Tài khoản VPBank Staff, miễn phí dịch vụ ngân hàng;
Vay gắn kết với lãi suất ưu đãi cho CBNV có hiệu quả làm việc xuất sắc; …
Môi trường làm việc năng động, cơ hội thăng tiến: đánh giá hiệu quả làm việc 2 lần/năm, điều chỉnh lương định kỳ 1 lần/năm, điều chỉnh lương ngoại lệ cho CBNV hoàn thành xuất sắc công việc;
Các khoá đào tạo kỹ năng, chuyên môn nghiệp vụ, kiến thức chuyên ngành: đào tạo tân tuyển, đào tạo chuyên đề nội bộ, Công ty hỗ trợ chi phí cho các khoá ngắn hạn bên ngoài;
Tham gia các hoạt động Văn Thể Mỹ của Công ty và Ngân hàng: Hội thao VPBank (bóng đá, cầu lông, cờ vua, ...); Cuộc thi Sing & Dance, Thi Trạng Nguyên; các chuyến đi tình nguyện, ….