**JOB DESCRIPTION**
- Update customer records.
- Handle all import export shipments via Air according to operational procedures.
- Arrange bookings, bills, related documents, input data into the system, create debit notes, cost sheets, etc.
- Maintain good customer service relationships with clients.
- Monitor and control subcontractors during door-to-door shipment handling.
*Other tasks as assigned by the manager.
MÔ TẢ CÔNG VIỆC
Cập nhật & tạo hồ sơ khách hàng.
Xử lý tất cả các lô hàng xuất nhập khẩu bằng đường hàng không theo quy trình vận hành.
Sắp xếp việc lấy booking, làm bill, các tài liệu liên quan, nhập dữ liệu vào hệ thống, tạodebit note, bảng chi phí thu khách & chốt với kế toán, v.v.
Duy trì mối quan hệ dịch vụ khách hàng tốt với khách hàng.
Giám sát và kiểm soát các nhà thầu phụ trong quá trình xử lý vận chuyển.
*Các nhiệm vụ khác do quản lý giao.
**JOB REQUIREMENTS**
Having experience in handling Europe - America routes is an advantage.
- Proficient in English (listening, speaking, reading, writing).
- University degree (preferably from Foreign Trade University, University of Economics, Maritime University, or institutions related to transport business).
- At least 3 years of experience in logistics/supply chain major.
- Hardworking, meticulous, able to handle pressure & ambitious.
Knowledge of Chinese , experience working with systems is an advantage.
**Working Hours:**
From Monday to Friday:
- Morning: 08:00 - 12:00
- Lunch break: 12:00 - 13:00
- Afternoon: 13:00 - 17:00
- Weekends: Saturday and Sunday off.
**BENEFITS FOR OFFICIAL EMPLOYEES**
1. Provided with a laptop and necessary office supplies, tools, and equipments for the job.
2. Lunar New Year lucky money/ holiday bonuses: According to company policy.
3. 13th-month annual salary, attractive remuneration and career advancement.
4. Participation in periodic supplementary skill courses weekly or monthly, depending on the job position.
5. Clear career path and salary increase roadmap.
Further details will be discussed during the interview.
**YÊU CẦU CÔNG VIỆC**
Thành thạo tiếng Anh (nghe, nói, đọc, viết).
Có kinh nghiệm xử lý các tuyến vận tải châu Âu - Mỹ là một lợi thế.
Biết tiếng Trung và kinh nghiệm làm việc với các hệ thống là một lợi thế.
- Tốt nghiệp đại học (ưu tiên các trường Đại học Ngoại Thương, Đại học Kinh tế, Đại học Hàng hải hoặc các cơ sở đào tạo liên quan đến ngành kinh doanh vận tải/logistics).
- Ít nhất 3 năm kinh nghiệm trong lĩnh vực logistics/chuỗi cung ứng hoặc nhân viên chứng từ.
- Chăm chỉ, tỉ mỉ, có khả năng chịu áp lực và teamwork tốt.
**Giờ làm việc:**
Từ thứ Hai đến thứ Sáu:
- Sáng: 08:00 - 12:00
- Nghỉ trưa: 12:00 - 13:00
- Chiều: 13:00 - 17:00
- Cuối tuần: Nghỉ thứ Bảy và Chủ nhật.
**QUYỀN LỢI DÀNH CHO NHÂN VIÊN CHÍNH THỨC**
1. Được cung cấp máy tính xách tay và các dụng cụ, thiết bị văn phòng cần thiết cho công việc.
2. Lương tháng 13.
4. Tham gia các khóa học bổ sung kỹ năng định kỳ hàng tuần hoặc hàng tháng, tùy thuộc vào vị trí công việc.
5. Lộ trình thăng tiến và tăng lương rõ ràng.
Chi tiết sẽ được thảo luận thêm trong buổi phỏng vấn.
Các công việc tương tự