Forming Product strategy for the areas of products in charge, define features, pricings and offers of the consumer banking products under the bank’s new digital banking approach.
Develop and maintain the framework to measure and monitor product portfolio performance.
Undertake the financial models and P&Ls of card that are in charge.
Working closely with Marketing and Partnership team, Digital Delivery and other related stakeholders in planning and executing the launching, marketing and distribution of consumer banking product suite with strategic partnerships.
Coordinating with Operations to design and be responsible for end-to-end operation processes of each product in the product suite focusing on seamless and frictionless user journey and best possible user experience.
Establishing the product report framework including regular product performance reports and descriptive, predictive and prescriptive analytic reports for each product in the suite and overall product portfolio.
Foster the culture of enhancing customer experience in the development of product offerings aligned to customer needs and adopt design thinking methodology in the whole product conceptualization, design and user flow.
Work with relevant departments to design and oversee delivery of product training.
Team work
Participating to build and maintain a work environment for the Product team that drives results and positively energise and challenges team member for high performance culture.
Work closely with Technology and Digital team, MKT, Risk and Compliance as appropriate to enact product systems and process set up/ continuous enhancement.
Yêu Cầu Công Việc
Background
Master’s Degree, preferably Economics, Finance or related areas
At least 06 years’ experiences working in Banking or Finance Institution
Understanding about credit and risk policy, card product, banking projects
Skills
Proficiency in Microsoft Office software expecially Excel
Logical thinking
Good blend of product knowledge/processes & card policy
Mức thu nhập hấp dẫn và cạnh tranh trong ngành Ngân hàng và Dịch vụ tài chính:
Lương thỏa thuận phù hợp theo năng lực;
Lương tháng 13 + Thưởng thành tích cuối năm;
Phụ cấp (ăn trưa, xăng xe, điện thoại, độc hại, thâm niên, ...);
Incentive theo hiệu quả làm việc;
Thưởng thúc đẩy theo Tháng/Quý/Năm, …
Đảm bảo các quyền lợi theo quy định của Pháp luật và Ngân hàng VPBank:
BHXH, BHYT, BHTN theo quy định;
Khám sức khỏe định kỳ hàng năm;
Bảo hiểm sức khỏe VPBank Care (BH tai nạn 24/7, BH sức khỏe AON, BH người thân);
14 ngày nghỉ phép năm có hưởng lương, nghỉ chế độ có hưởng lương;
Nghỉ vào các dịp Lễ/Tết theo quy định, nhận quà từ VPBank & Công ty;
Du lịch thường niên;
Tài khoản VPBank Staff, miễn phí dịch vụ ngân hàng;
Vay gắn kết với lãi suất ưu đãi cho CBNV có hiệu quả làm việc xuất sắc; …
Môi trường làm việc năng động, cơ hội thăng tiến: đánh giá hiệu quả làm việc 2 lần/năm, điều chỉnh lương định kỳ 1 lần/năm, điều chỉnh lương ngoại lệ cho CBNV hoàn thành xuất sắc công việc;
Các khoá đào tạo kỹ năng, chuyên môn nghiệp vụ, kiến thức chuyên ngành: đào tạo tân tuyển, đào tạo chuyên đề nội bộ, Công ty hỗ trợ chi phí cho các khoá ngắn hạn bên ngoài;
Tham gia các hoạt động Văn Thể Mỹ của Công ty và Ngân hàng: Hội thao VPBank (bóng đá, cầu lông, cờ vua, ...); Cuộc thi Sing & Dance, Thi Trạng Nguyên; các chuyến đi tình nguyện, ….